Functies voor detailhandel en winkelen gepresenteerd op Google Marketing Live 2022

24 mei 2022 (bron: https://support.google.com/google-ads/answer/12172007

Tijdens Google Marketing Live zijn we dieper ingegaan op de manier waarop we mensen meer redenen geven om te winkelen op Google en hoe we nieuwe manieren ontwikkelen om met ze in contact te komen terwijl ze merken en producten ontdekken.

Hier is een overzicht van alle functies die verkopers zouden moeten kennen.

De winkelbeleving van uw klanten nieuw elan geven op Google

1. Bied kopers meer visuele inspiratie op Zoeken. In de afgelopen maanden hebben we visuele resultaten toegevoegd voor zoekopdrachten voor kleding, zodat kopers meer producten en merken kunnen vinden, rechtstreeks vanuit Zoeken. Kledingkopers zien uitgebreide visuele resultaten van vertrouwde merken en verkopers, plus aanbevelingen uit onder andere lifestylemagazines, blogs en videoreviews.

2. Maak het voor klanten makkelijker om producten te vinden via Multisearch. In de Google-app kunnen kopers zoeken door een foto te maken en tegelijkertijd een vraag te stellen. Zo kunnen ze items makkelijker vinden, ook als ze niet de juiste woorden hebben om te beschrijven wat ze zoeken.

3. Stel klanten in staat om producten in realtime te bekijken via AR. Met 3D- en AR-functies in Zoeken kunnen merken het vertrouwen tijdens een aankoop vergroten door kopers producten vanuit elke gezichtshoek te laten zien en tegen een echte achtergrond interactie met die producten te laten hebben. U kunt uw klanten deze services bieden door 3D-contentfeeds te leveren of uw bestaande feeds te updaten in Manufacturer Center.

4. Zorg voor meer stroomlijn in het aankooptraject voor kopers. In plaats van een aankooptraject met meerdere stappen kunnen klanten die willen kopen nu rechtstreeks vanuit Google naar de betaalpagina op uw website gaan. Daar zien ze het gekozen product al in hun winkelwagentje en kunnen ze afrekenen op uw site met een betaalmethode naar keuze. We voeren deze pilot uit op Google en YouTube met geselecteerde verkopers en delen meer informatie als we klaar zijn om nog meer partners te accepteren.

Trek de aandacht van kopers om meer te verkopen

5. Inspireer uw klanten met zeer visuele advertentiebelevingen op Zoeken. We hebben al gezegd dat organische zoekresultaten steeds visueler worden. Later dit jaar kunnen adverteerders in de VS nieuwe, visuele Shopping-advertenties1 tonen aan klanten. Deze zijn duidelijk gelabeld als advertenties en geschikt voor weergave in speciale advertentieruimtes op de hele pagina. We rollen in de VS ook nieuwe manieren uit om meerdere productafbeeldingen in Shopping-advertenties te laten zien, samen met informatie zoals productbeschrijvingen, reviews en productbeschikbaarheid, zonder dat adverteerders nog iets hoeven te doen.

Example Shopping ad
Vernieuwde Shopping-advertenties in nieuwe, visueel aantrekkelijke zoekresultaten (alleen voor zoekresultaten in de VS)

6. Stuur klanten naar uw app met Web to App Connect. Als klanten uw app op hun apparaat hebben geïnstalleerd, kunt u ze daar via deep links rechtstreeks naartoe sturen vanuit advertenties in het mobiele zoeknetwerk, Shopping- of YouTube-advertenties. Met Web to App Connect kunt u de URL’s vinden die deep links moeten krijgen om het klanten makkelijker te maken naar relevante app-pagina’s te gaan, maar ook de impact van deep links op de opbrengst schatten en app-conversies effectief meten.

7. Gebruik de kracht van productfeeds in YouTube Shorts en zoeken op YouTube. Productfeeds worden uitgebreid naar YouTube Shorts, zodat u prachtig samengestelde productafbeeldingen kunt tonen aan miljarden mensen die naar korte video’s kijken. Inspireer potentiële klanten die op YouTube naar video’s zoeken. Deze functie is binnenkort beschikbaar via video-actiecampagnes. Over niet al te lange tijd beginnen de eerste experimenten met campagnes voor maximale prestaties2.

GIF demonstrating an ad for e’Balm Natural Care in YouTube Shorts, including a person smelling different products.
Voorbeeld van productfeeds in YouTube Shorts

8. Meet de impact van omnichannel en optimaliseer voor winkelverkopen in Maximale prestaties. Als u campagnes voor maximale prestaties laat lopen voor winkeldoelen, kunt u binnenkort de verkoop in winkels meten en optimaliseren om het succes van uw fysieke locaties te maximaliseren. Daarmee bouwen we voort op bestaande meetmogelijkheden voor winkelbezoeken en lokale acties zoals winkelbezoeken en klikken op routes.

9. Verhoog het aantal fysieke winkelbezoeken tijdens seizoensgebonden promoties met burst-campagnes in campagnes voor maximale prestaties. Later dit jaar heeft u de optie om kortere campagnes te laten lopen en uw winkeldoelen in 2 weken of minder te behalen tijdens korte seizoensgebonden gebeurtenissen zoals Vaderdag of Black Friday.

Maak meer winst met nieuwe functies voor en inzichten in loyaliteit

10. Laat klanten zien wat de voordelen van loyaliteit zijn en werf nieuwe deelnemers voor uw loyaliteitsprogramma’s. In de komende maanden kunt u uw klanten de voordelen van uw loyaliteitsprogramma, zoals deals, gratis verzending en punten, laten zien aan kopers in de VS. We bieden dat op 2 manieren aan. Ten eerste kunt u uw loyaliteitsprogramma’s eenvoudig integreren in Merchant Center, zodat er in uw gratis vermeldingen loyaliteitsvoordelen kunnen worden getoond aan programmadeelnemers die daarvoor toestemming hebben gegeven. Ten tweede rollen we de mogelijkheid uit voor adverteerders om nieuwe deelnemers voor hun loyaliteitsprogramma’s te werven als ze campagnes voor maximale prestaties gebruiken voor online verkoop met een productfeed. Met Klantenmatch uploadt u uw loyaliteitslijsten om uw programma’s alleen te promoten bij potentiële nieuwe deelnemers.

Screenshot of ad offering 'Get free shipping with Sephora Rouge'
Voorbeeld van hoe loyaliteitsvoordelen in Shopping-advertenties kunnen worden getoond aan potentiële nieuwe deelnemers van loyaliteitsprogramma’s in de VS

11. Ga naar het tabblad Producten in Google Ads om de prestaties van uw productaanbiedingen te optimaliseren. U heeft nu toegang tot het tabblad Producten op accountniveau om makkelijk inactieve aanbiedingen te zien in standaard Shopping-campagnes en binnenkort ook in campagnes voor maximale prestaties. Later dit jaar kunt u ook producten met ontbrekende kenmerken zoeken, bekijken wanneer concurrenten betere productaanbiedingen hebben en aanbiedingen vinden die u nog kunt optimaliseren. Met deze inzichten kunt u de kwaliteit van uw feed efficiënter verbeteren en uw biedstrategie aanpassen om concurrerend te blijven.

Bekijk de sessies op Google Marketing Live van dit jaar en onze gids voor de detailhandel om meer bronnen te bekijken waarmee u dit jaar meer klanten kunt ontdekken, aantrekken en behouden.

Gepost door het Google Marketing Live-team

1. Shopping-advertenties worden gemaakt op basis van de productgegevens die u in Merchant Center heeft aangeleverd. Shopping-advertenties zijn beschikbaar in standaard Shopping-campagnes en campagnes voor maximale prestaties.
2. In Europa kunt u campagnes voor maximale prestaties gebruiken met elke service voor prijsvergelijking (Comparison Shopping Service, CSS) waarmee u werkt. De advertenties worden getoond op algemene pagina’s met zoekresultaten en op alle andere platforms waarvoor de CSS is aangemeld.